Gynecology and Women health - גנקולוגיה ובריאות האישה

 צריכת אומגה 3 בהריון ובהנקה: המלצות אירופאיות חדשות!


"צריכת חומצות שומן מסוג אומגה 3 במהלך ההריון וההנקה משפיעה על תוצאות ההריון, התפתחות התינוק ובריאותו": ועדה מטעם האיחוד האירופאי (EU), האחראית על המיזם המחקרי (PeriLip), בשיתוף עם הפרויקט האירופאי "תכנית תזונתית לגיל הרך" (EARNEST), התאחדו לפיתוח המלצות ברורות בנוגע לצריכת חומצות השומן אומגה 3 במהלך ההריון וההנקה. לשם כך, ביצעו סקירות ספרותיות, התייעצו עם מומחים, ארגונים וגופים מדעיים בינלאומיים. המאמר המלא מתפרסם ב- British Journal of Nutrition (2007),98,873-877.

הנקודות החשובות:

  • ההמלצות לצריכת השומן (ב-% מסך הצריכה האנרגטית) במהלך ההריון וההנקה, מדגישות שנשים הרות ומיניקות צריכות להגיע לצריכה תזונתית של לפחות 200 מ"ג DHA ביום.

  • DHA היא חומצת השומן מסוג אומגה 3 שהוכחה כבעלת חשיבות מכרעת להתפתחות מוחו של העובר והיילוד. חובה לצרוך כמות DHA גבוהה במיוחד, עבור בניית מערכת העצבים המרכזית (מוח), כל עוד המח נמצא בתהליך גדילה.

  • בנוסף, חשובה חומצת השומן DHA לתפקודן התקין של כל רקמות גוף האם.

  • נשים בגיל הפריון צריכות לאכול 1-2 מנות דג בשבוע, בכללם דגים המכילים אחוז גבוה של אומגה 3 ו-DHA.

  • צריכת אומגה 3 ממקור צמחי - ALA (שמן זרעי פשתן, שמן קנולה ואגוזי מלך) ע"י האם, אינה יעילה בהגברת צבירה של DHA ולכן אין לה חשיבות מיוחדת במהלך ההריון.

  • אין חשש מצריכה "מוגזמת" של אומגה 3.

  • באחריות הרופא המטפל לתשאל כל אישה הרה, על מנת לאבחן את החסרים התזונתיים באומגה 3, ובעיקר ב-DHA, ולייעץ בהתאם.


נקודות להרחבה:

  • DHA הוא הרכיב הנפוץ ביותר במוח וכ- 30-45 מ"ג DHA ליום, מצטברים במוחו של העובר בטרימסטר האחרון להריון! רק צריכת דגים או תוספים יכולה לאפשר את בניה תקינה זו של המוח.

  • בנוגע לצריכת שומנים נוספים בהריון ובהנקה: השינוי היחיד שחשוב להקפיד עליו בתקופת זו הוא צריכת חומצות שומן אומגה 3. לעומת זאת, אין כיום עדויות לכך שההרכב התזונתי של חומצות שומן רוויות (בעיקר שומן מהחי), טרנס (מרגרינה או שומן מוקשה כמו בחטיפים) ו- MUFA (שמן זית), בקרב נשים הרות ומיניקות, צריך להיות שונה מהרכב השומנים שצורכת כלל האוכלוסייה.
     

ועוד: "צריכה מוגברת של DHA ע"י האם הובילה לריכוזים גבוהים של DHA בחבל הטבור."
"...אספקה מוגברת לעובר במהלך ההריון ולאחר הלידה, נמצאה קשורה בשיפור התפתחות חדות הראיה, שיפור הקוגניציה (תפיסה) והקשב, בדפוסי שינה טובים יותר ובשיפור בתנועה הספונטנית.."

לסיכום, הועדה האירופאית שדנה בנושא צריכת אומגה 3 בהיריון ובהנקה, ממליצה לאבחן את החסרים התזונתיים באומגה 3 במהלך תקופה זו, החל מהטרימסטר הראשון, ומדגישה את החשיבות הגבוהה שבצריכת חומצות שומן אומגה 3 (DHA בפרט) להתפתחות העובר.




 
אפשרויות

 גירסה להדפסה גירסה להדפסה

 שלח עמוד זה לחבר שלח עמוד זה לחבר

 
couponh
 
תפריט
פורום גינקולוגיה ובריאות האשה

רופא נשים
בדיקה במחזור
פרימולט נור
פרימולט נור
גלולות יחד עם רוקסו 150 מג ופרוביוטיקה
האם אפשר לקבל מחזור כשאת בהריון
הריון
קצת לחוצה
דימום או מחזור
HERPES HSV 1+2 IgM
צפוויט או ציפרודקס בתחילת הריון
צפוויט או ציפרודקס בתחילת הריון
מחזור לא סדיר אחרי אורגזמה??
אקטרופין
איחור במחזור לאחר הוצאת מירנה
הרשמה לאתר
אפשרויות נוספות
פורומים
שאלות לרופאים באתר
גלריית תמונות
שאלות נפוצות
אתרים מומלצים
משוב
המלץ לחבר
סקר
האם חזרת למשקל גופך שלפני ההריון?

חזרתי למשקלי שלפני ההריון
משקלי גבוה ב- 2-5 ק"ג ממשקלי לפני ההריון
משקלי גבוה ב- 6-10 ק"ג ממשקלי לפני ההריון
משקלי גבוה מ-10 ק"ג ממשקלי לפני ההריון
משקלי לאחר הלידה נמוך ממשקלי לפני ההריון




הצבעות 2295
מחשבון BMI

משקל (ק"ג)

גובה (ס"מ) 


BMI

מדד מסת הגוף
(Body Mass Index) מודד את היחס בין משקל הגוף לגובה.
קטגוריה שלך:

גלריית תמונות

גלריית תמונות
הוסף למועדפים
קבע את גינקולוגיה ובריאות האישה כדף הבית

הוסף את גינקולוגיה ובריאות האישה למועדפים


(Commercial License / Authorization)  כל הזכויות שמורות גינקולוגיה ובריאות האשה ©