Gynecology and Women health - גנקולוגיה ובריאות האישה

 דיאטה לאחר לידה


שרון גבריאל - דיאטנית קלינית ומומחית לרפואה מונעת

תזונה מאוזנת לאחר לידה חשובה הן לאם לילוד. באמצעות תזונה בריאה ניתן גם להשיל את הקילוגרמים העודפים שנותרו מההריון. להלן מספר טיפים מפי הדיאטנית שרון גבריאל שיסיעו לך לחזור לגינס הישן.
1. מתי להתחיל? בחלוף 6 שבועות של משכב לידה ולאחר התייעצות עם איש מקצוע ניתן להתחיל בדיאטה לירידה במשקל. הדיאטה צריכה להיות מתונה כך שתכיל את כל רכיבי התזונה החיוניים והנחוצים לך ולילדך (במידה והינך מניקה). חשוב לזכור כי ההריון גזל ממך, לצורך התפתחות בריאה של עוברך, רכיבי תזונה חשובים וכעת זה הזמן להשלימם.

2. קצב הירידה המומלץ. קצב הירידה המומלץ הינו כ- 1/2 ק"ג בשבוע לכל היותר. ירידה מהירה עלולה להוביל למחסורים תזונתיים ובכך לגרום לחולשה לעייפות ובקרב נשים מניקות- איכות החלב יכולה להיפגע. מומלצת דיאטה של לא פחות מ- 1500 קלוריות . כדאי להתייעץ עם דיאטנית לצורך התאמה אישית.
3. פירות וירקות. חשוב לכלול בתפריט כמות נאותה של פירות וירקות. (יותר ירקות מאשר פירות ) פירות וירקות מכילים ויטמינים ומינרלים וכן סיבים תזונתיים שמסייעים רבות לפתרון בעיית עצירות ששכיחה בקרב נשים לאחר לידה. כמו כן ירקות דלים בקלוריות ותורמים לתחושת השובע ובכך מסייעים לשמור על מסגרת הקלוריות ולהפחתה במשקל. ניתן לשלבם בתפריט בצורתם הטריה, או כתבשיל, כמרק ... יש לצרוך לפחות 7 מנות ירק ( למשל: 1/2 כוס ירק מבושל או 1 יחידת ירק טרי ) ו-2 מנות פרי ביום.
4. סידן ומוצרי חלב. חלב ומוצרי מספקים חלבון משובח וכן מספקים סידן שחשוב מאוד לנשים בגיל הפוריות. מומלץ לבחור מוצרי חלב דלי שומן (עד 5% ) ועשירים בסידן. יש לצרוך לפחות 3 מוצרי חלב ביום.
5. עוף , דגים, ביצים. מספקים חלבון לגופנו . ביצה מספקת חלבון באיכות גבוהה. היום גם ידוע כי ביצים אינן משפיעות על רמות הכולסטרול בדם ולכן ניתן לצרוך 5-7 ביצים בשבוע. בנוסף, דגים , בעיקר דגי ים צפוני מכילים חומצת שומן חיונית מסוג אומגה – 3 החשובה מאוד לגופנו. נשים שאינן צורכות לפחות 3 פעמים בשבוע דג ים צפוני העשיר באומגה – 3 מומלץ שיטלו תוספי תזונה של אומגה – 3.
6. הימנעי מג'אנק פוד. שמספק בעיקר קלוריות ריקות. אלו הן קלוריות שמגיעות משומן ומסוכר. קלוריות אלו נטולי רכיבי תזונה חיוניים לגוף. בנוסף קלוריות אלו לא רק שאינן תורמות רכיבים אלו אלא מנצלות, לצורך תהליכי הספיגה והעיכול שלהן את מאגרי הרכיבים הקיים בגופו. אם את משתוקקת למשהו מתוק – פרי מיובש יוכל בהחלט לספק את המתיקות הזו.
7. אכלי מנות קטנות. דרך נוספת לסייע בהפחתת המשקל היא באמצעות אכילה של מנות קטנות. במקום לדלג על ארוחות ובכך לגרום לחסרים תזונתיים, אכלי מספר פעמים ביום, ארוחות קטנות ובחרי בפרי כחטיף בין הארוחות.
8. שתי מים. משקאות מתוקים עתירים בקלוריות ובסוכר שניהם בעלי תפקיד עיקרי בעליה במשקל. החליפי משקאות קלים במים או במשקאות דלי קלוריות.
9. סבלנות- מילת המפתח. לקח לך 9 חודשים לעלות את כל המשקל העודף ולכן זה יקח לך לפחות חצי מהזמן להוריד אותו. כמובן שיש להתחשב בקצב הירידה האישי ובכמות הקילוגרמים הודפת. דיאטה קיצונית עלולה להיות מזיקה ולפגוע בבריאות.
10. 2dietmom אפשר ובטוח להיעזר בערכת הדיאטה לנשים לאחר לידה שאינן מניקות. התכשיר הבטוח ביותר בתחום זה הוא2dietmom ערכה הכוללת שתי פורמולות חדשניות. האחת- מכילה את הרכיב- Phase2 forte – מיצוי משעועית לבנה המונע ספיגה של למעלה מ- 30% מכמות הפחמימות המורכבות (לחם, פסטה, תפוחי אדמה ) הנאכלות בתזונה ובכך תורם לירידה במשקל .הפורמולה השניה מכילה תוספת ויטמינים ומינרלים ו- msm לחידוש וצמיחת שורשי השיער




 
אפשרויות

 גירסה להדפסה גירסה להדפסה

 שלח עמוד זה לחבר שלח עמוד זה לחבר

 
תפריט
פורום גינקולוגיה ובריאות האשה

רופא נשים
בדיקה במחזור
פרימולט נור
פרימולט נור
גלולות יחד עם רוקסו 150 מג ופרוביוטיקה
האם אפשר לקבל מחזור כשאת בהריון
הריון
קצת לחוצה
דימום או מחזור
HERPES HSV 1+2 IgM
צפוויט או ציפרודקס בתחילת הריון
צפוויט או ציפרודקס בתחילת הריון
מחזור לא סדיר אחרי אורגזמה??
אקטרופין
איחור במחזור לאחר הוצאת מירנה
הרשמה לאתר
אפשרויות נוספות
פורומים
שאלות לרופאים באתר
גלריית תמונות
שאלות נפוצות
אתרים מומלצים
משוב
המלץ לחבר
סקר
האם חזרת למשקל גופך שלפני ההריון?

חזרתי למשקלי שלפני ההריון
משקלי גבוה ב- 2-5 ק"ג ממשקלי לפני ההריון
משקלי גבוה ב- 6-10 ק"ג ממשקלי לפני ההריון
משקלי גבוה מ-10 ק"ג ממשקלי לפני ההריון
משקלי לאחר הלידה נמוך ממשקלי לפני ההריון




הצבעות 2295
מחשבון BMI

משקל (ק"ג)

גובה (ס"מ) 


BMI

מדד מסת הגוף
(Body Mass Index) מודד את היחס בין משקל הגוף לגובה.
קטגוריה שלך:

גלריית תמונות

גלריית תמונות
הוסף למועדפים
קבע את גינקולוגיה ובריאות האישה כדף הבית

הוסף את גינקולוגיה ובריאות האישה למועדפים


(Commercial License / Authorization)  כל הזכויות שמורות גינקולוגיה ובריאות האשה ©