b

חפש בנושא זה:
[ חזור לדף הראשי | בחר נושא חדש ]

תסמינים למחלות לב

לכל סוג של מחלת לב יש תסמינים שונים, למרות שבעיות לב רבות חולקות ביניהן תסמינים דומים. התסמינים אותם חווים תלויים בסוג ובחומרת מצב הלב.
חשוב ללמוד לזהות את התסמינים ואת הסיטואציות הגורמות להם. יש לפנות לרופא אם מתחילים להתנסות בתסמינים חדשים או אם הם נעשים תכופים או חריפים יותר.

מחלת העורקים הכליליים
התסמין השכיח ביותר הוא תעוקת חזה (אנגינה פקטוריס). ניתן לתאר תעוקת חזה כהרגשת אי-נוחות, כבדות, לחץ, כאב, צריבה, גודש או התכווצות בית החזה. לעתים מבלבלים בינה ובין קלקול קיבה או צרבת. תעוקת חזה בדרך כלל מורגשת בחזה, אך לעתים ההרגשה השלילית מתרכזת בכתפיים, בזרועות, בצוואר, בגרון, בלסת או בגב.

( קרא עוד... )

מה לחץ הדם שלך? התשובה עשויה להציל את חייך!

פרופ' אהוד גרוסמן, מנהל מחלקה פנימית ד' והיחידה ליתר לחץ דם, המרכז הרפואי ע"ש שיבא, תל השומר

כ-7 מיליון בני אדם מתים מדי שנה בעולם מיתר לחץ דם. כמיליון ישראלים סובלים מיתר לחץ דם.
כיוון שהמחלה אינה מכאיבה – רוב הסובלים ממנה אינה מודעים לה, ובכך מסכנים את חייהם. יתר לחץ דם מאיץ טרשת עורקים, ומהווה גורם סיכון להתפתחות אירועים מוחיים, התקפי לב ואי ספיקת לב, כשל כלייתי ופגיעה בכלי דם. אבחון מוקדם וטיפול יכולים למנוע את הנזק ולהציל חיים: הפחתה ב-40% בסיכון לאירוע מוחי וב-20% את הסיכון לאירוע לבבי.

טיפול כירורגי בהשמנת יתר חולנית

מאת: ד"ר דוד גויטן, אחראי השירות לטיפול כירורגי בהשמנת יתר, המרכז הרפואי שיבא, תל השומר

להשמנת יתר השלכות משמעותיות על איכות החיים והסיכון לתחלואה. השמנת יתר גורמת להתפתחות מחלות באופן ישיר ועקיף או מחמירה מחלות קיימות כגון: יתר לחץ דם, סוכרת, בעיות במערכת הנשימה, בעיות במפרקי השלד, מחלות לב וכלי דם, וכד'. את מידת ההשמנה מעריכים על ידי מדד המשלב התייחסות לגובה ומשקל ונקרא Body Mass Index = BMI ומחושב על ידי משקל / גובה2.
מעבר לכך, השמנה פוגעת גם באיכות החיים, בתעסוקה, בפרנסה, מגבילה את יכולת התנועה והניידות וגורמת להרגשת מוגבלות. למצב זה מרכיב נפשי עמוק וחלק לא מבוטל מבעלי השמנת יתר סובלים מדיכאון ברמה זו או אחרת, עד כדי צורך לעיתים בטיפול רפואי.

הטיפול בהשמנת יתר נועד להפחית את הסיכון להתפתחות או החמרת מחלות נלוות ולשפר את איכות החיים ותוחלת החיים של המטופל.
הטיפול הכירורגי הוא אחד ממגוון האמצעים לטיפול בהשמנת יתר חולנית. תחום זה נקרא בריאטריה (Bariatrics).

מיליוני נשים נושאות את נגיף הפפילומה HPV

נגיף הפפילומה (HPV) הוא נפוץ אצל נשים אמריקניות. לפי מחקר של המרכז לבקרת מחלות באמריקה (CDC), יותר מאישה אחת מתוך ארבע נשים אמריקניות בגילאים 14-59 סובלת מנגיף הפפילומה. הממצאים פורסמו בכתב העת של האיגוד הרפואי האמריקני (The Journal of the American Medical Association)

לפי המרכז לבקרת מחלות באמריקה, נגיף הפפילומה הינו נפוץ בין נשים אמריקניות, במיוחד צעירות בשנות ה-20 לחייהן.

( קרא עוד... )

קצת קפה בהריון מתקדם זה בסדר ?

חדשות טובות לנשים הרות שאינן יכולות לשאת את המחשבה שעליהן לוותר על הקפה היומי שלהן.

מחקר רחב היקף הבוחן את הסוגיה, לא מצא קשר בין צריכת קפה מתונה בשלבים מתקדמים של ההיריון ובין לידה מוקדמת או משקל לידה נמוך. המחקר הדני, המדווח בכתב העת BMJ, השווה תוצאות של היריון בין נשים במחצית השנייה של הריונן שצרכו בעיקר קפה נמס נטול קפאין ובין נשים באותו שלב בהריון ששתו לפחות שלוש כוסות קפה המכיל קפאין בכל יום. לא נצפו הבדלים משמעותיים במשכי ההיריון או במשקלי הלידה של התינוקות שנולדו לשתי הקבוצות.

רשתות בכירורגיה של רצפת האגן

דר. מני אלקלעי – מנהל השרות לאורוגינקולוגיה, המרכז הרפואי ע"ש ח. שיבא, תל השומר

הכירורגיה של רצפת האגן עברה שינויים מפליגים בעשור האחרון, בעיקר עקב הכנסת טכנולוגיות חדשות לכירורגיה בשטח זה והפיכת הניתוחים לפחות חודרניים, ובעלי סבילות טובה יותר לחולות. בין הגורמים העיקריים שדחפו הכנסת חומרים וטכניקות חדשות היו שיעורי הכישלונות הגבוהים של הניתוחים הקלאסיים לתיקון דליפת שתן במאמץ או צניחה של אברי האגן. קיימת שונות רבה בין הדיווחים השונים על שיעורי ההצלחות של ניתוחים אלו, אך ממחקרים אפידמיולוגים על שיעורי ניתוחים בקרב מדגם של עשרות אלפי נשים שנותחו, ידוע ש – 29% מהנשים שעברו כירורגיה ראשונית לתיקון צניחה רצפת האגן יזדקקו לניתוח חוזר, וכן 10-20% יזדקקו לניתוח חוזר לדליפת שתן. בנוסף ידוע ששיעורי הכישלונות של התיקונים עולים כאשר התיקון אינו ראשוני.